辽阔,眺望远方。

All about Poor

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
滴答,清响的雨声. 倾听它向您述说的一切. 反向它叙述您的一切. 那,已足矣. 双鱼男的多愁善感. 切勿耗时捉摸. 您不瞭解……

Posts

Tuesday 9 April 2013

Humiliation@卑


There is a solemn phrase being left out by me for quite a long time.

I was chatting with Mok just now.
He was laying on the mattress beside me lazily.
In a sudden, he asked me why not to study.
I kept silent as I couldn't figure out a good answer to reply him.
He told me that he needed someone who was able to motivate him.
However, I couldn't do so as I couldn't even encourage myself.


Keeping silent for a short while, he told me gravely...
"If we are not willing to study, we will be degraded by others."
"If we haven't paid effort or given a try on it, we can't simply give up."


He in turn boosted up me.
Mok, thanks...
*Tear dropping*
















曾经,我总有自己的方式,驱促自己努力的方式。
但,显然我已将那曾经的动力搁旁良久。

适才,与莫莫侃侃而谈了好一会儿。
咱俩慵懒地卧于床褥上。
蓦然间,他转过身问道:“你是怎么了,都不读书啊?”
我毫无头绪,默想:该怎么回答啊?
静思片刻。
他告知,需某某来推动他。
我做不到,即使对自己。

又一阵哑然静语。
莫莫娓娓道来……
“不努力,注定遭人看扁。”
“尚未尝试,甭说放弃。”

我就这样再次被感动了。
我帮不了他,他却帮了我。
至少,我找回了那丢失许久的心。

谢谢,莫……
[欣然泪下]



      ”吳浩康 - 自卑



-穷王敬致。(Poor regards.)


No comments:

Post a Comment